Wyszukaj na naszej stronie:

Wycieczka z programu "Poznaj Polskę"

Za nami kolejna wycieczka z programu Poznaj Polskę. Tym razem klasy od 5 do 8 pojechały Pętlą Beskidzką do Wisły. Wycieczkę rozpoczęliśmy od lekcji edukacyjnej w Centrum Pasterskim w Koniakowie oraz Centrum Koronki Koniakowskiej podzieleni na dwie grupy. Zobaczyliśmy jak wyrabiany jest ser owczy i co się robi z wełny owczej, mieliśmy okazję zobaczyć owce i kozy oraz skosztować oscypki. W tradycyjnej Chacie Koniakowskiej mogliśmy podziwiać regionalne instrumenty oraz rzeźby, obrazy i wyroby regionalne. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Wisła, gdzie w czasie wolnym podziwialiśmy pomnik Wisełki, rzeźbę Adama Małysza wykonaną z czekolady oraz aleję sław sportu. W restauracji w centrum Wisły zjedliśmy obiad, a następnie zwiedziliśmy pod opieką przewodnika Muzeum Beskidzkie podzieleni na dwie grupy, gdzie mogliśmy zasiąść w ławkach tradycyjnej dawnej klasy szkolnej oraz zobaczyć pracę kowala. W odwiedzonym muzeum skansenie podziwialiśmy zabytkową architekturę drewnianą i poznaliśmy zwyczaje ludowe. Podczas wycieczki wstąpiliśmy również do Chaty Kawuloka w Istebnej, gdzie mogliśmy usłyszeć grę na różnych instrumentach tradycyjnych góralskich. Wycieczkę dofinansowaną przez MEiN z programu Poznaj Polskę można uznać za niezwykle udaną.