Nauczyciele, Uczniowie, Rodzice
Z godnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 20.03.2020 czasowe ograniczenie funkcjonowania szkoły zostaje wydłużone do 10 kwietnia 2020 r. Nauka prowadzona będzie w sposób zdalny z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (zgodnie z Rozp. MEN z 20.03.2020 w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19.
ZASADY KSZTAŁECENIA NA ODLEGŁOŚĆ OBOWIĄZUJĄCE W SZKOLE
Podstawowym miejscem komunikacji z uczniami i rodzicami jest dziennik elektroniczny. Polecane jest także tworzenie grup przedmiotowych danej klasy na komunikatorze Messenger lub na FB (jako metody już przetestowane), korzystanie z portali edukacyjnych, w których wszyscy uczniowie byli już wcześniej zalogowani. W głównej mierze przekazujemy treści podręcznika, pracujemy z zeszytami ćwiczeń, kartami pracy (na tyle prostymi, aby uczniowie, w przypadku braki drukarki, mogli je samodzielnie przerysować czy przepisać). Poleca się racjonalne korzystanie z internetowych materiałów MEN jako wzbogacenie i urozmaicenie wiedzy i umiejętności, których zasoby są na bieżąco aktualizowane
(m.in https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/zdalne lekcje , https://epodreczniki.pl).
Zalecane jest także śledzenie kanałów telewizyjnych, np.: TVP Kultura, kanałów edukacyjnych (w tym internetowych).
Podstawowym miejscem komunikacji z uczniami i rodzicami jest dziennik elektroniczny. Polecane jest także tworzenie grup przedmiotowych danej klasy na komunikatorze Messenger lub na FB (jako metody już przetestowane), korzystanie z portali edukacyjnych, w których wszyscy uczniowie byli już wcześniej zalogowani. W głównej mierze przekazujemy treści podręcznika, pracujemy z zeszytami ćwiczeń, kartami pracy (na tyle prostymi, aby uczniowie, w przypadku braki drukarki, mogli je samodzielnie przerysować czy przepisać). Poleca się racjonalne korzystanie z internetowych materiałów MEN jako wzbogacenie i urozmaicenie wiedzy i umiejętności, których zasoby są na bieżąco aktualizowane
(m.in https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/zdalne lekcje , https://epodreczniki.pl).
Zalecane jest także śledzenie kanałów telewizyjnych, np.: TVP Kultura, kanałów edukacyjnych (w tym internetowych).
Monitorowanie postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności, możliwy jest poprzez pocztę elektroniczną z uczniami lub ich rodzicami przesyłanie prac, scany, fotografie, grupy przedmiotowe, indywidualne kontakty przez komunikatory oraz sukcesywne wprowadzenie nowych narzędzi takich jak quizziz oraz aplikację wakelet.
Informowanie uczniów i rodziców o postępach w nauce, otrzymanych ocenach (od 25.03) następuje przez dziennik elektroniczny, drogą mailową lub przez kontakt telefoniczny (współpraca z wychowawcą). Każdy nauczyciel jest zobligowany do zapewnienia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwości konsultacji z nauczycielem oraz przekazania im informacji o formie i terminach tych konsultacji (w rubryce zadanie domowe dziennika elektronicznego, ze wskazaniem kanałów komunikacyjnych wymienionych wcześniej).
Wprowadzanie nowych rozwiązań (programów, aplikacji) do komunikacji, weryfikowania wiedzy przez internet będzie najpierw wdrażane poprzez lekcje informatyki, a później wykorzystywane w pracy nauczyciela z uczniami (współpraca z nauczycielem informatyki). Nauczyciele mają możliwość weryfikacji dotychczas stosowanego programu nauczania, stosownymi aneksami (tak by dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość).
Profilaktyka - źródło: https://www.facebook.com/tandem.warsztaty